Drivers Of Residential Developers’ Marketing Strategies Based On Buyer Preferences
Abstract
Değişen sosyal, ekonomik ve kültürel etmenler, gayrimenkul olarak konut alım karar tercihlerini etkilemektedir. Konut alıcılarının ülke, bölge ve yörelerin dinamiklerine göre değişkenlik gösteren tercihleri, konut projelerinin özelliklerini ve akımlarını doğrudan etkilemektedir. Ekonomik durum ve yıkıcı depremler, son on yılda İstanbul’daki konut proje geliştirme yaklaşımlarını ve alıcı kararlarını yeniden şekillendirmiştir. Değişik mimari özelliklere, sosyal tesislere sahip, çeşitli tasarım ve uygulama niteliklerini karşılayan projeler ilgi görmekte ve tercih edilmektedir. Bu çalışmada, yerleşmek üzere alım gerçekleştiren potansiyel konut alıcılarının tercih ölçütlerinin tespit edilmesi ve sıralanması amaçlanmıştır. Çözümleme çalışması, İstanbul’daki konut projelerinin çoğunluğuna imza atan büyük konut üretim firmalarının bakış açısından gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, gerek yazın taraması, gerekse de bölgede uygulama yapan profesyonellerle yapılan görüşmelerde elde edilen bilgilere Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHY) uygulanmış, konut üretim firmalarının bakış açısından konut alıcılarının tercihleri dokuz kategoride ele alınmıştır. Çalışmalar sonucu, bu etkenlerin, firmaların satış ve pazarlama politikaları, fiyat seviyesi ve ödeme koşulları, sosyal etkenler, mimari özellikler, konum ve ulaşım gibi özellikler sebebiyle firmadan firmaya çeşitlilik gösterdiği saptanmıştır. Bölge özellikleri ve gerçeklerinin yapılan analitik çalışmayla değerlendirmesi ve hem konut alıcılarına, hem de konut üreticilerine yansıtılması bu çalışmanın temel amacıdır.
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.4305/metu.jfa.2013.2.1
Refbacks
- There are currently no refbacks.